.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد 80درصدی کشف مواد مخدر در استان

معاون و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : کشفیات مواد مخدر استان از يكهزار و 272 کیلوگرم در 9 ماهه سال 86 ، به دو هزار و 367 کیلوگرم در 9 ماهه سال جاری رسید که با رشد 80 درصدي مواجه بوده است .


به گزارش شمال نیوز، سردار مهدی توکلی در جلسه هم اندیشی استان های همجوار کشور برای مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر که امروز یکشنبه در پلاژ نیروی انتظامی برگزار شد گفت : مازندران حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد که 4 درصد جمعیت کشور را شامل می شود .
وی افزود : مازندران با پذیرش سالانه 18 میلیون مسافر در استان بعد از خراسان دومین استان مسافر خیز کشور محسوب می شود که تنوع فرهنگ ها ، باورها و گویش را در استان بسیار زیاد کرده است .
توکلی با اشاره به وجود 500 هزار ساکن غیربومی در مازندران ادامه داد : از نظر مصرف مواد مخدر یکی از متنوع ترین استان ها هستیم ولی دینداری و پایبندی مردم مازندران به آموزه های دینی و تشیع باعث شده همواره اصالت آنها حفظ شود .
فرمانده انتظامی مازندران خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری های فراوانی قبل از انقلاب در مازندران انجام شد تا فرهنگ استان متحول شود و نمونه هایی از بی فرهنگی در اروپا را در دین حاکم کنند که به واسطه قدمت فرهنگی این استان به این هدف خود دست نیافتند .
توکلی تصریح کرد : در تابستان مهمان های ناخوانده زیادی داریم ، با این باور غلط که مازندران حیاط خلوت استان های دیگر است ، همچنین دسترسی راحت تر مرکز به مازندران با سه محور مواصلاتی باعث شده بیشتر در معرض آسیب باشیم .
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این مطلب که قطعاً با نگاه تک بعدی به مقابله با مواد مخدر در این بحث موفق نخواهیم بود گفت : بخش های پیشگیری ، مقابله با آُسیب ، درمان ، شناسایی و مقابله باید مثل یک پازل با هم کار کنند و صرفاً با تکیه بر مقابله نمی توان موفق بود .
توکلی ادامه داد : مراجع قضایی باید به اعتیاد با نگاهی متفاوت نسبت به دیگر جرائم بنگرند .
وی افزود : در دانشگاه علوم پزشکی هم توجهی که به مشکل اعتیاد و مواد مخدر می شود در حد دیگر بیماری هاست و هنوز این تفکر جا نیفتاده که مشکلات مواد مخدر با دیگر بیماری ها متفاوت است .
توکلی خاطر نشان کرد : برای مقابله با بیماری هایی چون وبا و آنفولانزای مرغی میلیاردها تومان هزینه شد و این در حالی است که برای مقابله به اعتیاد این طور هزینه نمی شود .
وی با بیان اینکه در بحث آموزش با مشکلات جدی مواجه هستیم یادآور شد : آموزش ها در این خصوص باید از سنین پایه و مقاطعی که اثر ماندگار دارد شروع شود .
توکلی با اشاره به این مطلب که اقدامات مؤثری در خصوص کشفیات مواد مخدر صورت گرفته است اظهار کرد : کشفیات مواد مخدر استان از يكهزار و 272 کیلوگرم در 9 ماهه سال 86 ، به دو هزار و 367 کیلوگرم در 9 ماهه سال جاری رسید که با رشد 80 درصدي مواجه بوده است .
وی ادامه داد : در این راستا حدود 95 باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و هشت هزار و 185 نفر نیز دستگیر شدند .
توکلی افزود : به طور متوسط هر روز در استان 7/8 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف ، 33 نفر دستگیر و 2/12 نفر وارد زندان می شوند .
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 4/23 پرونده در محاکم قضایی استان در خصوص جرائم مواد مخدر تشکیل می شود افزود : نسبت متهمین به پرونده های تشکیل شده 3/1 می باشد یعنی در برابر هر پرونده 3/1 متهم وجود دارد .
توکلی با اشاره به این مطلب که حدود 18 هزار و 868 نفر در 9 ماهه سال 87 وارد زندان های مازندران شدند افزود : 3 هزار و 248 نفر یعنی 5/20 درصد از این افراد مجرمین مواد مخدر هستند که این نسبت در 9 ماهه سال 86 ، 5/28 درصد بوده است .
فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه از برگزاری جشنوار رسانه ها و مواد مخدر در اسفند 87 خبر داد و افزود : همه رسانه ها می توانند اقدامات فرهنگی و خبرهای منعکس شده خود را تا پایان بهمن به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت DCHQ.ir مراجعه کنند .
مدیرکل امور اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این مراسم گفت : هدف از این همایش این است که در راستای اهداف دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ، هماهنگ سازی و هم اندیشی بین استان های مختلف کشور به صورت منطقه ای صورت گرفته تا وحدت رویه بیشتری در ارتباط با استان های همجوار به دست آوریم .
محمد مسعود زاهدیان افزود : بخش عمده از مواد مخدر سنتی مانند کوکائین ، شاهدانه ، تریاک و حشیش در کشور همسایه (افغانستان) تولید می شود و از سوی دیگر نیز سیل مواد مخدر صنعتی از غرب به سمت ما نشانه رفته است .
وی ادامه داد : با توجه به مسائل و هجمه های فوق باید خود را با شرایط روز و پدیده های جدید هماهنگ کرده و بیش از پیش با این موضوع برخورد کنیم .
گفتني است این همایش با حضور نمایندگان استان هاي مازندران ، سمنان ، گلستان ، خراسان شمالی ، گیلان و تهران برگزار شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.